22/6/18

Οι Έλληνες που κατέκτησαν το Χόλυγουντ!

Όταν βλέπετε μια Χολυγουντιανή ταινία μήπως έχετε δοκιμάσει ποτέ να παίξετε το εξής παιχνίδι: μετά την ταινία, να καθίσετε να δείτε τους τίτλους τέλους, αναζητώντας τον Έλληνα ή την Ελληνίδα. Είναι βέβαιο ότι θα βρείτε κάθε φορά τουλάχιστον έναν «δικό» μας!

Από τους αδελφούς Σκούρα και τον Ελία Καζάν μέχρι τον Αλεξάντερ Πέιν και τον Ζακ Γαλυφιανάκη, πολλοί είναι οι επιτυχημένοι συμπατριώτες μας που κατάφεραν να κατακτήσουν τη Μέκκα του κινηματογράφου, μπροστά και πίσω από τις κάμερες

Πολλά χρόνια προτού το ελληνικό στοιχείο γίνει ευρέως της μόδας με την τανία «Γάμος αλά ελληνικά» της Νία Βαρντάλος, οι Έλληνες υπήρξαν ανάμεσα στους πρωτοπόρους του Χόλιγουντ.

Αρχικά οι αδελφοί Σκούρα (Σπύρος, Χαράλαμπος και Γεώργιος), οι οποίοι ήταν από τους πρώτους που επένδυσαν σε κινηματογραφικές αίθουσες, όταν ακόμα ο κινηματογράφος έκανε τα πρώτα του βήματα.

Ο Σπύρος Σκούρας μάλιστα έγινε πρόεδρος της 20th Century Fox από το 1942 έως το 1962, ενώ ήταν αυτός που τη δεκαετία του '50 εισήγαγε την τεχνική «σινεμασκόπ» και έδωσε μια νέα πνοή εκείνη την εποχή, κατά την οποία μάλιστα η τηλεόραση είχε αρχίσει να απειλεί τον κινηματογράφο. Ο αδελφός του, ο Γιώργος Σκούρας έγινε πρόεδρος της United Artists Theater.

Η ελληνική παράδοση στην 20th Century Fox συνεχίζεται, αφού ο τωρινός πρόεδρός της είναι επίσης Ελληνοαμερικανός, ο Τζιμ Γιαννόπουλος με πατέρα από την Κωνσταντινούπολη και μητέρα από την Κόρινθο.

Η Τζένιφερ, ο Ζακ και όλοι οι άλλοι

Τώρα όσον αφορά τους ηθοποιός, όλοι γνωρίζουμε ασφαλώς σήμερα την Τζένιφερ Άνιστον και τον Ζακ Γαλυφιανάκη, οι οποίοι δηλώνουν υπερήφανοι για τις ελληνικές τους ρίζες, ενώ πολλοί άλλοι, όπως η Μελίνα Μερκούρη, ο Μιχάλης Γιαννάτος, ο Σπύρος Φωκάς, ο Γιώργος Βογιατζής, η Ειρήνη Παππά και η Δέσπω Διαμαντίδου κατάφεραν να «σπάσουν» τα σύνορα, κάνοντας καριέρα και σε ξένες παραγωγές.

Η Νία Βαρντάλος αποτελεί εξέχον μέλος της ελληνικής κοινότητας του Χόλιγουντ. Με καταγωγή από τα Καλάβρυτα και από τη Λακωνία, η Αντωνία-Ευγενία όπως βαφτίστηκε είδε τις μετοχές της να ανεβαίνουν όταν το θεατρικό της έργο «Γάμος α λα ελληνικά» μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο. Πολύ γνωστή στις ΗΠΑ και η Μελίνα Κανακαρίδη, η οποία έγινε διάσημη με το σίριαλ «Ρrovidence» και ακόμα πιο διάσημη με το «CSΙ: Νέα Υόρκη».

Η Βαλέρια Γκολίνο έχει εμφανιστεί στον «Ανθρωπο της βροχής» με τους Ντάστιν Χόφμαν και Τομ Κρουζ, ενώ η Ολυμπία Δουκάκη έφτασε στο απόγειο της δόξας της όταν κέρδισε Οσκαρ β΄ ρόλου, ΒΑFΤΑ και Χρυσή Σφαίρα για το «Κάτω από τη λάμψη του φεγγαριού» (1987).

Ελληνική καταγωγή έχουν ακόμα η ηθοποιός Μίνα Σουβάρι, η διάσημη κωμικός Τίνα Φέι, η Ρίτα Γουίλσον, η διάσημη σύζυγος του Τομ Χανκς, η σέξι ηθοποιός και παρουσιάστρια Μαρία Μενούνος, και η Τρέισι Σπιριδάκος, το «νέο κόλλημα» του Χόλιγουντ η οποία έκανε ένα πέρασμα από τον «Πλανήτη των Πιθήκων: Η εξέγερση» ενώ οι μετοχές της απογειώθηκαν το 2012 με τον πρωταγωνιστικό ρόλο στη σειρά «Revolution».

Και αυτές είναι μόνο λίγες από τις πιο διάσημες...

Όσον αφορά τους άνδρες τώρα, ο Τζορτζ Κουλούρης έκανε λαμπρή καριέρα σε θέατρο και κινηματογράφο, παίζοντας μάλιστα και στην καλύτερη ταινία της ιστορίας του κινηματογράφου, τον «Πολίτη Κέιν», ενώ ο Τζορτζ Τσακίρης έγινε διάσημος από τον ρόλο του στο μιούζικαλ «West Side Story», για το οποίο κέρδισε και το Όσκαρ Β'Ανδρικού ρόλου, το 1961. Ελληνική καταγωγή έχουν επίσης ο Μπίλι Ζέιν, από τον «Τιτανικό», ο πασίγνωστος Τέλι Σαβάλλας, ο γόης Τζον Στάμος και ο εξαιρετικά ταλαντούχος Ελίας Κοτέας.

Δεκάδες είναι οι ηθοποιοί ακόμα που έχουν κάνει και κάνουν ακόμα καριέρα στον αμερικανικό κινηματογράφο, ερμηνεύοντας δεύτερους ρόλους σε διάφορες παραγωγές.

Στην καρέκλα του σκηνοθέτη και πίσω από τις κάμερες...

Και στην καρέκλα του σκηνοθέτη έχουν καθίσει με μεγάλη επιτυχία συμπατριώτες μας.

Πρώτος και καλύτερος, ο σπουδαίος, όσο όμως και αμφιλεγόμενος λόγω της στάσης του την εποχή του Μακαρθισμού (κατά τη δεκαετία του '50), Ελία Καζάν.


Λίγα χρόνια αργότερα την εμφάνισή του κάνει ο ηθοποιός και σημαντικός σκηνοθέτης Τζον Κασσαβέτης, ο γιος του οποίου, Νικ, κάνει σήμερα και αυτός καριέρα στο Χόλιγουντ, σκηνοθετώντας το εξαιρετικό «Notebook».

Στις ημέρες μας ακόμα ξεχωρίζει ο Αλεξάντερ Πέιν (Αλέξανδρος Κωνσταντίνος Παπαδόπουλος), Έλληνας τρίτης γενιάς με ρίζες από το Διακοφτό, τη Λιβαδειά και τη Σύρο. Έχει γράψει και σκηνοθετήσει αρκετές ταινίες, ενώ το «Πλαγίως» του χάρισε Οσκαρ διασκευασμένου σεναρίου. Ο Τζορτζ Κοσμάτος έχει σκηνοθετήσει πασίγνωστες ταινίες περιπέτειας με τον Σταλόνε, ενώ ο Ντένης Ηλιάδης μετά το ντεμπούτο του με το «Hardcore» το 2004 στην Ελλάδα, πέρασε τον Ατλαντικό όπου συνεχίζει με σημαντική επιτυχία την καριέρα του.

Ο σκηνοθέτης, σεναριογράφος και παραγωγός Τζορτζ Μίλερ (Γιώργος Μιλιώτης), μας έδωσε τη σημαντική τριλογία «Mad Max» με τον Μελ Γκίμπσον, ενώ συγκίνησε μικρούς και μεγάλους με την ταινία καρτούν «Happy feet», η οποία και κέρδισε Οσκαρ για την καλύτερη ταινία κινουμένων σχεδίων το 2007.

Περιζήτητος είναι στο Χόλιγουντ ο Φαίδων Παπαμιχαήλ, ο οποίος έχει λάβει μέρος στο γύρισμα πολλών ταινιών, κυρίως ως διευθυντής φωτογραφίας και οπερατέρ, αλλά επίσης και ως παραγωγός και σκηνοθέτης.

Και τα ειδικά εφέ θέλουν τον... Ελληνά τους και συγκεκριμένα τον Πάτρικ Τατόπουλος, «πατέρα» διάσημων τεράτων όπως το «Γκοτζίλα», ενώ έχει υπογράψει τα εφέ στις ταινίες «Μέρα Ανεξαρτησίας», «Underworld», «Εγώ, το Ρομπότ» και «Πολύ Σκληρός για Πεθάνει 4». Ο Σιντ Γκάνης, παραγωγός επιτυχιών όπως «Αμέρικαν Ζίγκολο», διατέλεσε πρόεδρος της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου από το 2005 έως το 2009.

Τέλος το όνομα του production designer Ντιν Ταβουλάρη εμφανίζεται στους τίτλους πολλών σημαντικών ταινιών της 7ης τέχνης, όπως «Ο Νονός» και το «Αποκάλυψη Τώρα».

Και αυτοί είναι μόνο μερικοί από τους Έλληνες του Χόλιγουντ!


Πηγή: Newsbomb

19/6/18

"Ερωτευμένος Χέμινγουεϊ", Παρουσίαση σκέψεων στο βιβλίο του Χότσνερ

Πρώτη δημοσίευση στο Περιοδικό Κλεψύδρα της Λέσχης Πολιτισμού Έναστρον.

Συντάκτης: Μενέλαος Γκίκας

Ερωτευμένος Χέμινγουεϊ, Άαρον Έντουαρντ Χότσνερ, εκδ. Παπαδόπουλος, μτφ: Μαρία Φακίνου

Χωρίς καμία προσπάθεια να δημιουργήσω επί του δημιουργήματος, δίνω σκέψεις και ερμηνείες με βάση τα γεγονότα και τα επιχειρήματα του βιβλίου. Ο Χότσνερ, σε μία φιλική σχέση που είχε με τον Χέμινγουεϊ, αποκαλύπτει ότι ο τελευταίος συγκρατούσε στο μυαλό του τις συνομιλίες που είχε. "Αυτή η εκπληκτική ικανότητα εμφανιζόταν στους διαλόγους των μυθιστορημάτων και διηγημάτων του. Δεν κρατούσε ημερολόγια και σημειώσεις." Ευτυχώς ή δυστυχώς, τα πάντα για τον Χέμινγουεϊ λειτουργούσαν νομοτελειακά και αποκτούσαν ένα ειδικό βάρος, χωρίς να λαμβάνεται υπόψη η πάροδος του χρόνου ή μία θεμελιώδη μεταβλητότητα ανάμεσα στα νοήματα. Ο Χέμινγουεϊ στη ζωή του λειτούργησε περισσότερο ντετερμινιστικά, δηλαδή μέσα από ξεκάθαρες σχέσεις αιτίου-αιτιατού, παρά πιθανοκρατικά (δηλαδή πως τίποτε δεν είναι στατικό και ότι τα πάντα είναι πιθανότητες). Στη ζωή του και στις σχέσεις του με τις γυναίκες κυριαρχεί το παιχνίδι του έρωτα και της τύχης. Αλλά ας δούμε τα πράγματα αναλυτικά:


Έφθασε ψηλά, βραβεύθηκε και έγινε διάσημος. Προς την τελευταία περίοδο της ζωής του, η διάγνωση των γιατρών της κλινικής Μάγιο ήταν ότι έπασχε από χρόνια κατάθλιψη με παραληρηματικές ιδέες καταδίωξης. Αργότερα ο γιατρός του τον παρακίνησε να εισαχθεί με ψεύτικο όνομα στην ψυχιατρική πτέρυγα του Σεντ Μέρι, όπου στη συνέχεια ακολούθησαν ηλεκτροσπασμοθεραπείες, μιας και το ηλεκτροσόκ την περίοδο του Χέμινγουεϊ εφαρμοζόταν με βάναυσο τρόπο. Δεν μπορούσε να γράψει, ήταν πεπεισμένος πως το αυτοκίνητό του και το σπίτι του παρακολουθούνταν από το FBI, φοβόταν ότι η εφορία τον ήλεγχε και τα μέρη στα οποία κάποτε πήγαινε για κυνήγι φάνταζαν ξαφνικά απαγορευμένα. Κανείς δεν μπορεί να πει ότι ήταν γνωστές οι ρίζες της κακοτυχίας του, πόσο μάλλον να κατανοηθούν καλύτερα τα αίτια και το μέτρο της πνευματικής του αστάθειας, αν θεωρήσει κανείς ότι επρόκειτο ποτέ να αποκαλυφθούν.


Όμως, όταν λες ότι σε παρακολουθεί το FBI, αυτό ξενίζει, ακόμα κι αν είσαι ο Χέμινγουεϊ. Στο νοσοκομείο, όταν ο φίλος του, ο Χότσνερ, τον συνάντησε, τον ρώτησε με τι καταπιανόταν κι εκείνος του απάντησε: "Με τις ιστορίες από το Παρίσι". Ο Χότσνερ άρχισε να διαβάζει κείμενα του Χέμινγουεϊ που επικεντρώνονταν στις γειτονιές του Παρισιού και στα άτομα που είχε τότε γνωρίσει: τη Γερτρούδη Στάιν, τη Σίλβια Μπιτς, τον Φορντ Μάντοξ Φορντ, τον Έζρα Πάουντ, τον Σκοτ Φιτζέραλντ και άλλους. Αυτά τα γραπτά περιελάμβαναν μία φλογερή ερωτική εξομολόγηση στην πρώτη  του γυναίκα, τη Χάντλεϊ κι ένα κείμενο για μία άλλη πλούσια, ανύπαντρη γυναίκα που είχε ερωτευτεί τον Έρνεστ και έγινε φίλη με τη Χάντλεϊ προκειμένου να μπει ανάμεσά τους και να διαλύσει το γάμο τους. Ο Χέμινγουεϊ έκανε συνολικά τέσσερις γάμους: με τη Χάντλεϊ, την Πολίν, τη Μάρθα και τη Μέρι. Αρχικά, η Χάντλεϊ ήταν καλόβολη και συγκαταβατική στην παρουσία της Πολίν (της πλούσιας, ανύπαντρης γυναίκας που τον κυνηγούσε). Όταν ο Σκοτ Φιτζέραλντ αντιλήφθηκε τι συνέβαινε, θύμωσε. "Πως βρέθηκες έτσι μπλεγμένος;" του είπε. Ο Χέμινγουεϊ στην ουσία είχε κολακευτεί ως εραστής από την παρουσία των δύο γυναικών, ήθελε να ζήσει και με τις δύο, γεγονός που αποδείχθηκε μοιραίο. Όταν η Χάντλεϊ το έμαθε άρχισε να κλαίει, να τον παρακαλάει και γρήγορα ο Χέμινγουεϊ άρχισε να αισθάνεται χίλια κομμάτια. Παράλληλα κινούνταν τα βιβλία του στα οποία οι χαρακτήρες αποτελούσαν προεκτάσεις και συμπληρώματα των πραγματικών ανθρώπων. Σχετικά με τη σχέση του με την πλούσια Πολίν, ο Φιτζέραλντ του είχε πει: "Εποφθαλμιάς αυτόν τον τρόπο ζωής". Ακούγοντας τον Χέμινγουεϊ να λέει πως θα βγάζει χρήματα από τα βιβλία του, όντας όμως ελάχιστα γνωστός μετά τις πρώτες επιτυχίες και ζώντας όλο και με λιγότερα, ο Φιτζέραλντ συνέχισε: "Δεν μιλάμε για τέτοια χρήματα. Δουλεύεις με το κομμάτι, μεσολαβούν χρόνια μέχρι την πληρωμή και δεν υπάρχουν χρήματα για να καλύψουν τα κενά". Η Χάντλεϊ είχε δώσει με γραπτή συμφωνία περιθώριο εκατό ημερών στον Έρνεστ, μέχρι να αποφασίσει ποια από τις δύο ήθελε παρόλο που ήταν προφανής η προτίμησή του στην Πολίν. Την 70η ημέρα το τέλος ήρθε και η Χάντλεϊ με τον Έρνεστ χώρισαν. Σε γράμμα που του έγραψε έκλεινε με κάποιες γλυκόπικρες σκέψεις και με την αγάπη μιας μαμάς τον παρότρυνε να φροντίζει να τρώει καλά, να κοιμάται καλά, να είναι καλά και να δουλεύει καλά, φράσεις που συγκίνησαν τον Χέμινγουεϊ.


Τελικά ο γάμος του με την Πολίν αποδείχθηκε βαρετός και σύντομα διαλύθηκε. Μετά από κάμποσο χρονικό διάστημα, ο Χέμινγουεϊ άρχισε σιγά σιγά να παίρνει την κάτω βόλτα. Την τελευταία φορά που βρέθηκαν με τη Χάντλεϊ, νοσταλγικοί, ρομαντικοί και με ποικίλες θύμησες από την κοινή τους ζωή, της εξομολογήθηκε πως θα τη σκέφτεται και ότι πάντα θα την αποζητά μέσα από τα βιβλία του και τα διηγήματά του, τα οποία η Χάντλεϊ επέβλεπε παρόλο που είχε ξαναπαντρευτεί. Ο Χέμινγουεϊ κατέληξε σε ψυχιατρική κλινική και, μία εβδομάδα αφότου πήρε εξιτήριο, αυτοκτόνησε. Πενήντα χρόνια μετά το θάνατό του το FBI έδωσε στη δημοσιότητα τον φάκελό του αποκαλύπτοντας την αλήθεια των λεγομένων του: "Το FBI από τη δεκαετία του '40 τον παρακολουθούσε επειδή υποπτευόταν τις δραστηριότητές του στην Κούβα". 


Η κατάθλιψή του είχε τις ρίζες της σε ποικίλους φόβους: στην καταδίωξη από το FBI, στον παραμερισμό από τους φίλους του, στο ότι το σώμα του βρισκόταν σε αποσύνθεση και ως εκ τούτου η ζωή δεν αποτελούσε πλέον επιλογή. Η σχέση του με τον Χότσνερ θύμιζε τη σχέση πατέρα-γιου και από την πλευρά του Χότσνερ ενείχε την επίγνωση του πνευματικού του αναστήματος. Ο Χέμινγουεϊ δεν ξεπέρασε τη Χάντλεϊ παρόλη τη φήμη του και τα βραβεία. Τι κι αν ο άνθρωπος τον κόσμο όλο κατακτήσει, αν έχει ζημιώσει την ψυχή του;

16/6/18

"Ερωτευμένος Χέμινγουεϊ", Η πρώτη μου δημοσίευση στο Περιοδικό Κλεψύδρα!

Με μεγάλη χαρά σας ανακοινώνω την πρώτη μου δημοσίευση στο περιοδικό Κλεψύδρα, μία παρουσίαση σκέψεων στο βιβλίο του A.E.Hotchner, "Ερωτευμένος Χέμινγουεϊ"! Πρόκειται για το περιοδικό της Λέσχης Πολιτισμού Έναστρον, μέλη της συντακτικής επιτροπής του οποίου υπήρξαν καθηγητές μου στο Λύκειο.
Από τις 15/6/2018
σε όλα τα κεντρικά βιβλιοπωλεία και σε κάθε βιβλιοπωλείο της επιλογής σας κατόπιν παραγγελίας!

28/5/18

Στην κορυφή η Οδύσσεια του Ομήρου ως η ιστορία που διαμόρφωσε τον κόσμο!


Το αριστούργημα του επικού ποιητή βρέθηκε στην πρώτη θέση της λίστας του BBC σχετικά με τα έργα που στιγμάτισαν την ιστορία της ανθρωπότητας, διαμορφώνοντας κοσμοθεωρίες. 

Η «Οδύσσεια του Ομήρου, το δεύτερο κατά σειρά έπος που δημιουργήθηκε στις απαρχές της ανθρώπινης ενασχόλησης με την συγγραφή κειμένων, ανακηρύχθηκε ως η κορυφαία ιστορία που διαμόρφωσε τον κόσμο, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην σχετική λίστα του BBC Culture.
Τον περασμένο Απρίλιο, το BBC Culture ζήτησε από δεκάδες ειδικούς ανά τον κόσμο να δημιουργήσουν την κορυφαία πεντάδα σχετικά με τις ιστορίες που συνέβαλαν στην ανάπτυξη και την εξέλιξη της παγκόμσιας κουλτούρας και σκέψης.
Έτσι τουλάχιστον 108 συγγραφείς, δημοσιογράφοι, πανεπιστημιακοί, κριτικοί και μεταφραστές από 35 κράτη, επέλεξαν τα βιβλία, τα μυθιστορήματα, τα ποιήματα και τα θεατρικά έργα που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους στην εξέλιξη του ανθρώπινου είδους.

Στην κορυφή βρέθηκε η Οδύσσεια του Ομήρου και ακολουθεί στη δεύτερη θέση η «Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά», ενώ η πρώτη δεκάδα κλείνει με το έτερο αριστούργημα του Ομήρου, την Ιλιάδα.
Αναλυτικά η πρώτη δεκάδα, που συμπεριλαμβάνει μοναδικά αριστουργήματα της ανθρώπινης έμπνευσης:

1. Οδύσσεια (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ)
2. Η Καλύβα του μπαρμπα-Θωμά (Χάριετ Μπίτσερ Στόου, 1852)
3. Φρανκενστάιν (Μαίρη Σέλεϊ, 1818)
4. 1984 (Τζορτζ Όργουελ, 1949)
5. Τα πάντα γίνονται κομμάτια (Τσινούα Ατσέμπε, 1958)
6. Χίλιες και Μία Νύχτες (πολλαπλοί συγγραφείς, 8ος- 18ος αιώνας)
7. Δον Κιχώτης (Μιχαήλ Θερβάντες, 1605-1615)
8. Άμλετ (Σαίξπηρ, 1603)
9. 100 Χρόνια Μοναξιά (Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες, 1967)
10. Ιλιάδα (Όμηρος, 8ος αιώνας πΧ). 

Πηγή: gazetta

18/5/18

Μία πανίσχυρη προσευχή: Διαβάστε την και η ευλογία της Παναγίας θα είναι πάντα δίπλα σας!

Στις δυσκολίες της ζωής να λες "Παναγιά μου" – Αυτή ξέρει, βλέπει, παρακολουθεί, βοηθάει!
Η παρουσία της Παναγίας στη ζωή μας:
Δεν είναι τυχαίο που κάθε φορά που μας συμβαίνει κάτι κακό λέμε «Παναγιά μου» ή έστω προληπτικά... για να μην συμβεί.. σαν να ξορκίζεις το κακό.. πάλι «Παναγιά μου» θα φωνάξεις, θα σκεφτείς, θα μουρμουρίσεις!
Η Παναγία είναι δίπλα μας, πάμπολλες οι μαρτυρίες ανθρώπων (πιστών και απίστων) που βίωσαν το Θαύμα Της. Είτε σαν εκπλήρωση της επιθυμίας που ήταν αίτημα στη Προσευχή, είτε σαν όραμα είτε σαν ένα απλό σημάδι.. που εκείνη τη στιγμή κι αυτό το απλό σημάδι εσύ θα το δεις σαν σανίδα σωτηρίας στο φουρτουνιασμένο πέλαγος από προβλήματα που βρίσκεσαι, όπως αναφέρει το panagiamegalohari.gr.
Όπως είπαμε και πιο πάνω, η Παναγία δεν κάνει εξαιρέσεις, του τύπου «Εσύ πιστεύεις – Θα σε βοηθήσω» & «Εσύ δεν πιστεύεις – δεν θα σε βοηθήσω».
Η Παναγία μας, βοηθάει και τις δύο πλευρές... – θα μου πεις «γιατί;» –
Η απάντηση έρχεται από μόνη της μέσα από μια ερώτηση: Ποιά Μάνα δεν αγαπάει τα παιδιά της;;;
Μία Μάνα που γέννησε την Αγάπη...τον ίδιο τον Χριστό, πως είναι δυνατόν να μην ξεχειλίζει από αγάπη;
Αυτή η Αγάπη κάνει την Παναγία μας «ευάλωτη» στο να εθελοτυφλεί και να βοηθάει συνεχώς τους ανθρώπους.. εθελοτυφλεί και δεν βλέπει τα σφάλματά μας, προσπερνά τις αμαρτίες μας, κάνει στην άκρη τον βρώμικο χαρακτήρα μας και Παρακαλεί τον Υιό της και Θεό μας, για να Εισακούσει τις Προσευχές και τα αιτήματά μας για να μας δώσει λύση στα προβλήματά που μας ταλαιπωρούν.
Με δάκρυα στα μάτια η Παναγία παρακαλεί τον Χριστό για να μας σώσει! Να μας εισακούσει!
Πόσο μεγάλη είναι η Καρδιά Της, για να χωράει μέσα της τόση αγάπη και συγχώρεση;!
Ο Χριστός ακούει την Παναγία, ότι του ζητήσει Αυτός θα Της το εκπληρώσει, η παρρησία που έχει η Παναγία μας στο Χριστό είναι μοναδική, θα μπορούσε κανείς να πει, πως ακόμα και από την κόλαση η Παναγία μπορεί να πάρει κάποιον άνθρωπο και να τον πάει στον Παράδεισο.
Το μόνο που έχετε να κάνετε είναι μόνο το Σταυρό σας...και δυο ευχές: «Υπεραγία Θεοτόκε σώσον ημάς» και «Κύριε Ιησού Χριστέ ελέησόν με» ... αυτά αρκούν!
Μια όμορφη ιστορία από το Άγιο Όρος λέει:
«Κάθε φορά που νύχτωνε στον Παράδεισο, ο Άγιος Πέτρος, έκλεινε τα θυρόφυλλα και μετρούσε στα τεφτέρια του πόσοι είχανε μπει στον Παράδεισο. Ύστερα έβαζε τα ονόματά τους πλάι σε εκείνους που ήδη ήταν μέσα από καιρό και έβρισκε τον αριθμό.
Το άλλο πρωί μετρούσε πάλι τους παραδεισένιους ανθρώπους και πήγαινε να ανοίξει την πόρτα. Μα για καιρό έβλεπε τούτο το παράδοξο:
Ενώ αποβραδίς είχε μετρήσει πως αυτοί που είχαν μπει στον Παράδεισο ήταν δέκα, την άλλη μέρα μετρούσε άλλους 3 παραπάνω.
Μα πως γίνεται αυτό σκεφτόταν.
– Αποφάσισε να πάει στον αφέντη Χριστό και να Του πει αυτό που τον απασχολεί.
-Να φυλάξεις βάρδια είπε ο Χριστός και ο Άγιος έσκυψε το κεφάλι και γύρισε στο διακόνημά του.
Το ίδιο βράδυ ο Απόστολος του Θεού φύλαξε κατά την προσταγή του Χριστού και σαν ξημέρωσε είχε έτοιμη την απάντηση.
– Τον ρώτησε λοιπόν ο Κύριος, τι συμβαίνει...
– Το βράδυ... Κύριε... που κλείνει ο Παράδεισος ανεβαίνει η Μάνα Σου στα τείχη και βάζει τους ανθρώπους από εκεί».
Αυτή είναι η δύναμη της Παναγίας μας!
Μία πανίσχυρη προσευχή:
Θυμήσου, Κεχαριτωμένη Παρθένε Μαρία, ότι ποτέ δεν έμεινε αβοήθητος, όποιος προσέτρεξε στη δική Σου προστασία, ικέτεψε τη δική Σου βοήθεια, ή αναζήτησε τη δική Σου μεσιτεία.
Εμπνευσμένος από αυτήν την εμπιστοσύνη,
προστρέχω σε Σένα, Παρθένε των Παρθένων,
Μητέρα μου, σε Σένα έρχομαι,
μπροστά Σου στέκομαι,
αμαρτωλός και μετανοημένος.
Ω, Μητέρα του Ενσαρκωμένου Λόγου!
Μην περιφρονήσεις τις παρακλήσεις μου,
αλλά κατά το έλεός Σου, εισάκουσέ με.
Αμήν.
Από το σάιτ https://panagiameggalohari.gr/

26/10/17

Παραμυθούπολη, Στίχοι: Μενέλαος Γκίκας

Ελλειπτικός, μεταφορικός, ποιητικός λόγος

Στην τέχνη κρυβόντουσαν πάντα οι αλήθειες
στην παραζάλη των νοημάτων και των ιδανικών
Μια νεαρή κοπέλα τολμάει να ονειρεύεται
μέσα από μυθοπλασίες και φολκλορικά μυστικά
στη θύελλα των συναισθημάτων και του πολιτισμού
Ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
έξαφνα ψάχνεται στους συνειρμούς, αναζητάει πλοκή
δίχως ήρωες, μάγους και τολμηρά ξωτικά
Αγαπώ τη μαγεία της τέχνης, των χρονικών
του πλούτου χρωμάτων, της συμβολιστικής
των λαϊκών θρύλων, της πολιτισμικής ιστορίας
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
πόσο μακριά να ταξιδέψει ο νους
στους ναυτικούς, στις θάλασσες των αναμνήσεων
Θα έμενε για πάντα έρωτας, παραμύθι αλλόκοτο
το μυστικό της φλόγας, μία αόρατη παρουσία
πάντα κοντά στα αγαπημένα σου φαντάσματα
Αλλάζουνε τα σημεία, τα πρόσωπα, ο λεκτικός πλούτος
δεν το είδες, έτσι δεν είναι;
Ένας χορός στο περιβόλι του Σύμπαντος
βαθιά μάγια, αληθινά, πλέκουν το παραμύθι της νόησης
δέος και απορία, ένα ταξίδι στο άγνωστο
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς
οι άνθρωποι παραμιλούν, μία αλλόκοτη ενέργεια μαγική
δεν το είδες, έτσι δεν είναι?
Ένας προορισμός, ένα άλμπατρος και μία νεράιδα
ζάρια που ρίχτηκαν πολύ πριν γεννηθούμε
ελευθερία είναι αν πραγματικά με ρωτάς

Στα χρώματα της Νεφέλης, Στίχοι: Μενέλαος Γκίκας

Ελλειπτικός, μεταφορικός, ποιητικός λόγος

Μία σαγηνευτική θύελλα ειρμών έρχεται
βαθιά χρώματα ξετυλίγονται μέσα απ'το φως
το βλέμμα εστιάζει και διαχέεται μέσα στη φύση
η Νεφέλη προσπαθεί να προσηλωθεί
Παιγνιώδης γίνεται η απόκριση των ανθρώπων
μέσα στη χειμωνιάτικη πλατεία κυλούν αισθήματα
μία μικρή χωριατοπούλα αναρωτιέται
ανάμεσα στην υπόσταση και στο είδωλο
Κρυμμένη στον κόσμο των αντανακλάσεων
η τέχνη αποτελεί μυστήριο της εποχής της
μία μακρινή ονειροπαγίδα και η αγάπη
τα χρώματα της ονειροπαγίδας ξεδιπλώνουν την άβυσσο
Το είδωλο αναζητάει μία νέα υπόσταση
τα χρώματα ξαφνικά πυκνώνουν
αλλόκοτοι συνδυασμοί στον κόσμο των αντιθέσεων
η Νεφέλη φέρνει νερό από το πηγάδι
Ένα στοιχείο κοσμικό, ένα όμορφο ξωτικό
οι ερωτήσεις υφαίνουν το πέπλο των νοημάτων
είδωλο και υπόσταση γίνονται ένα
σκέψεις καλές και αληθινές περνούν το φίλτρο.

Η αποικία, Στίχοι: Μενέλαος Γκίκας

Ελλειπτικός, μεταφορικός, ποιητικός λόγος

Ένα γράμμα με όμορφα χαρακτικά
το μελανοδοχείο και ένα φτερό ακουμπούν δίπλα
Σκέψεις που γέμισαν το χαρτί εκφράζουν τον έρωτα
πράγματα καθημερινά αποτυπώνουν τη δημιουργική σκέψη
δύο καρδιές σκορπίζουν μέσα στις λέξεις
σε μία αγροτική, εκκλησιαστική αποικία
Σκέψεις και πράγματα και ρούχα μέσα στο μακρινό όνειρο
ταξιδεύουν σε ένα πέπλο αισθήσεων και χρωμάτων
το γράμμα σφραγίζεται με βουλοκέρι
χαρά και λύπη, πάθος και θέληση
Η άλλη όψη της αγάπης πλάθει το λόγο
συγκεντρώνονται οι γυναίκες τα απογεύματα
ιδέες και σκέψεις σκιαγραφούν την αποικία
το γράμμα γίνεται αντικείμενο συζήτησης
προσμονή για τη νέα ζωή, τη νέα κοινότητα
Έρωτας χωρίς παρουσία, προσμονή και θέληση
θρησκευτικά σύμβολα μέσα στην άγρια φύση
Θα ταξιδέψει πέρα από βουνά και θάλασσες
το άστρο της πλάσης αγκαλιάζει το γραπτό λόγο
δύο καρδιές μέσα στις νότες γίνονται ένα