13/12/19

Βιβλιοπαρουσίαση στο περιοδικό Κλεψύδρα, "Στην άκρη του βράχου" της Αλκυόνης Παπαδάκη

Συντάκτης: Μενέλαος Γκίκας
Το μυθιστόρημα της Αλκυόνης Παπαδάκη «Στην άκρη του βράχου» είναι εμπνευσμένο από αληθινά γεγονότα που άγγιξαν την ψυχή της συγγραφέως παρουσιασμένο με λυρικό και ποιητικό τρόπο. Ο βράχος συμβολίζει το άκρο στο οποίο πολλοί άνθρωποι φτάνουν στο ταξίδι τους και είτε καταφέρνουν να σωθούν, ανακαλύπτοντας το δρόμο της επιστροφής, είτε κατακρημνίζονται. Ένα σημείο με παγωνιά, φόβο αλλά και θλίψη, στο οποίο για να ζεσταθούμε καίμε τα κουρέλια που απέμειναν από τα όνειρά μας. Όνειρα που ενίοτε προδίδουν τον άνθρωπο. Η ιστορία προοδευτικά αναφέρεται σε χαρακτήρες οι οποίοι αγνοούν πως η καλή αρχή και οι πρώτες εντυπώσεις δεν είναι αρκετά, και έτσι νοιώθουν συνεχώς προδομένοι. Τα όνειρα είναι ωραία μέχρι να αποκτήσουν υπόσταση και να αρχίσουν να επαναλαμβάνονται. Έτσι, παρακολουθούμε χαρακτήρες οι οποίοι φτάνουν στα άκρα, χαρακτήρες αδύναμους, που νομίζουν πως ο Θεός και ο παράδεισος μπορούν «άνευ όρων» να μας υπερασπίζονται. Θυμός, αλητεία, απειρία, εκρήξεις, προδοσία είναι στοιχεία που χαρακτηρίζουν τους ήρωες του μυθιστορήματος.
Κατά την εξέλιξη του έργου και με αποκορύφωμα τη δολοφονία ενός αλκοολικού, ανίκανου και βίαιου πατέρα από τον ίδιο του το γιο, γίνεται αντιληπτή η μεταφορά της συγγραφέως με το βράχο. Ο Στρατής μπαίνει φυλακή - αγνοώντας την επιθυμία της μητέρας του, της Σμαράγδας, να αναλάβει η ίδια την ευθύνη για το περιστατικό και για τις απειλές του πατέρα - αλλά μέσα στη φυλακή καταφέρνει πραγματικά να μεταμορφωθεί. Με τη βοήθεια μιας φοιτήτριας εγκληματολογίας που τον επισκέπτεται στη φυλακή και που καταφέρνει ν’ αγγίξει τον ψυχικό του κόσμο, ο Στρατής σιγά σιγά αλλάζει. Αγαπώντας από μικρός το γραπτό λόγο, εισέρχεται μεταξύ των πρώτων στη Φιλοσοφική και αποφοιτά λίγο μετά την αποφυλάκισή του, χωρίς όμως να θέλει ν’ ακολουθήσει τον δρόμο των σπουδών του το σίγουρο είναι πως διεύρυνε τους ορίζοντες και το μυαλό του. Κάμποσο διάστημα μετά την αποφυλάκισή του, ευρισκόμενος στην Θεσσαλονίκη, αποφασίζει να γίνει μελισσουργός. Εκεί γνωρίζει μία κοπέλα, τη Θάλεια, και εντέλει κάνει οικογένεια. Ενθυμούμενος πάντοτε την καλοσύνη της Σμαράγδας και την αγάπη της για το νοικοκυριό, καταφέρνει στην άκρη του βράχου να ανακαλύψει ένα μονοπάτι και να σωθεί. Αποδεικνύεται, τελικά, πως αν και τα βιβλία δεν «κάνουν» πάντα τον άνθρωπο, κάποιες φορές τον «κάνουν».

27/11/19

Book Review On Riding The Alligator!

Το Riding The Alligator είναι ένα απίθανο βιβλίο που ξεχωρίζει για τους όρους που χρησιμοποιεί και τη σημασία τους αλλά και τα νευραλγικά σημεία ανάλυσης με στόχο τους νέους σεναριογράφους που ενδιαφέρονται για μία καριέρα στη σεναριογραφία. Παράλληλα περιλαμβάνει κείμενα από ποικίλους ειδικούς του Χόλυγουντ, βιβλιογραφία στη σεναριογραφία αλλά και τον ενθουσιασμό ενός Οσκαρικών διαστάσεων συγγραφέα για τη δουλειά του. Αποδεικνύει πως αν και αναγνώστες που να μην γράφουν υπάρχουν πολλοί, συγγραφέας που να μην διαβάζει δεν υπάρχει. Αν θέλαμε να μιμηθούμε τον Pen, όσο περισσότερο διαβάζουμε θα πρέπει να γινόμαστε ανθρωποκεντρικοί, Σερλοκχολμίστες αλλά και αφαιρετικοί ως προς την εξερεύνηση των σφαιρών ενδιαφερόντων μας. Μέσα από το βιβλίο ανακαλύπτουμε πως πίσω από τα μεγαλύτερα επιτεύγματα, ανακαλύψεις αλλά και ευρύτερες επιτυχίες, υπήρξαν άνθρωποι που τα καταδίκασαν στη γέννησή τους και ακυρώθηκαν από την ιστορία. Άνθρωποι που έμαθαν να στηρίζονται σε δεδομένα και όχι σε ένστικτα σε διάφορους χώρους και σήμερα ανακουφιζόμαστε από την απόρριψή τους. Το πιο σημαντικό απ’ όλα είναι πως ο Pen παρουσιάζει μία μεθοδολογία ανάλυσης αναφορικά με τα concept των σεναρίων που αν και δεν πρόκειται για ένα μοντέλο που ακολουθεί απαραίτητα τους «κανόνες» μίας παρουσίασης, είναι από τα πιο αξιόπιστα στην ανακάλυψη της φωνής του συγγραφέα. Ολοκληρώνω ως μαθητής με το σχολιασμό της Nia Vardalos, που λέει πως δεν μπορούμε να εκβιάσουμε την δημιουργικότητα και πως όταν η έμπνευση και η ουσία δεν είναι εκεί, καλό είναι να το αφήνουμε για λίγο και να επανερχόμαστε στο γραπτό μόνο όταν έχουμε κάτι να πούμε! Αξίζει να διαβαστεί!

Riding The Alligator is an extraordinary book that is being distinguished for the terms it uses and its meanings and the crucial analysis points aiming at young screenwriters that are interested for a career in screenwriting. In parallel it includes scripts from diverse Hollywood experts, a bibliography of screenwriting as well as the enthusiasm of an Oscar dimensions’ writer about his work. It proves that even though readers who don’t write exist, a writer who doesn’t read doesn’t exist. If we’d want to mimic Pen, the more we read the more we should become anthropocentric, Sherlock Holmesian as well as deductive regarding the exploration of our own spheres of interests. Through the book we discover that behind the greatest achievements, discoveries as well as wider successes, existed people who condemned them at their inception and were being cancelled by history. People who learnt to stand on data and not instincts at diverse spaces and today we find comfort by their rejection. The most important of all is that Pen presents a methodology of analysis related with screenplays’ concepts that even though it’s not about a model that follows necessarily “the rules” of a presentation, it’s one of the most reliable at the discovery of writer’s voice. I finish as a student with the comment of Nia Vardalos, who says that we can’t force creativity and that when inspiration and essence is not there it’s good to walk away for a little while and come back to the script only when we have something to say! It is worth reading!


Stay tuned to see it at Amazon!

19/11/19

John Truby, The Anatomy Of Story, 22 Steps to Becoming a Master Storyteller

"If you're ready to graduate from the boy-meets-girl league of screenwriting, meet John Truby . . . [his lessons inspire] epiphanies that make you see the contours of your psyche as sharply as your script."
LA Weekly

 
John Truby is one of the most respected and sought-after story consultants in the film industry, and his students have gone on to pen some of Hollywood's most successful films, including Sleepless in Seattle, Scream, and Shrek. The Anatomy of Story is his long-awaited first book, and it shares all his secrets for writing a compelling script. Based on the lessons in his award-winning class, Great Screenwriting, The Anatomy of Story draws on a broad range of philosophy and mythology, offering fresh techniques and insightful anecdotes alongside Truby's own unique approach to building an effective, multifaceted narrative.

12/11/19

Τράπεζα Πληροφοριών

Ο όρος Τράπεζα Πληροφοριών, διεθνώς: Data bank, είναι ένας νέος όρος, προϊόν της σύγχρονης τεχνολογικής προόδου και ειδικότερα των ηλεκτρονικών τηλεπικοινωνιών.

Ορισμός

Ως Τράπεζα Πληροφοριών χαρακτηρίζεται στην ηλεκτρονική τηλεπικοινωνία ο ιστότοπος που διατηρεί συγκεκριμένες πληροφορίες επί διαφόρων θεμάτων με ιδιαίτερη οργάνωση, που χαρακτηρίζονται βάσεις δεδομένων, οι οποίες και είναι προσβάσιμες σε ενδιαφερομένους.
Οι τράπεζες πληροφοριών μπορεί να διαθέτουν πολλές βάσεις δεδομένων κατά τομείς ενδιαφέροντος.

Γενικά

Η σημερινή μεταπολεμική τάση της υπερπληροφόρησης καθώς και η ραγδαία ανάπτυξη των μαζικών μέσων επικοινωνίας σε συνάρτηση της έλευσης των προσωπικών υπολογιστών, της δημιουργίας τηλεφωνικών ψηφιακών κέντρων, της χρησιμοποίησης τηλεπικοινωνιακών δορυφόρων που αποτέλεσαν και τις κύριες παραμέτρους οδήγησαν τον σύγχρονο τεχνοκράτη, ερευνητή, διανοούμενο κ.λπ. ν΄ αναζητήσει ή ακόμα και να καταπιαστεί με ηλεκτρονικό τρόπο τόσο στην αναζήτηση γνώσεων, εντολών και γενικά άντληση παντός είδους πληροφοριών, όπως επίσης και στην ηλεκτρονική παρουσίαση δικών του εργασιών – δημιουργιών.

Ένα καλά οργανωμένο και ηλεκτρονικά δομημένο σύνολο πληροφοριών σε συγκεκριμένο αντικείμενο (θέμα) ίσως ν΄ αποτελούσε τον απλούστερο ορισμό του τι είναι μια βάση δεδομένων. Όταν αυτή η βάση (ή βάσεις) δεδομένων είναι προσβάσιμη (ή προσβάσιμες) σε άλλους τότε ο δημιουργός αυτών και που διατηρεί αυτές στον ιστοχώρο ονομάζεται Τράπεζα Πληροφοριών.

Σήμερα το κάθε φυσικό ή νομικό πρόσωπο μπορεί με τα υφιστάμενα στο εμπόριο προγράμματα (software) να δημιουργήσει βάση δεδομένων που μπορεί ν΄ αφορά οτιδήποτε από καταλόγους ονομάτων και διευθύνσεων μέχρι βιβλιογραφία, νομοθεσία, λογιστικά στοιχεία, καταχώρηση εγγράφων που έχει συντάξει κ.λπ. που μπορεί να τα «ανεβάσει» στο διαδίκτυο και να δημιουργήσει έτσι τράπεζα πληροφοριών.

Κατόπιν των παραπάνω καθίσταται σαφές ότι οι τράπεζες πληροφοριών αφορούν:

    Οργανωμένες περιοχές γνώσεων με δισεκατομμύρια παρεχόμενα στοιχεία.
    Οργάνωση στήριξης, παρακολούθησης, ανανέωσης και διάθεσης των παραπάνω, και τέλος
    Την ελεύθερη διάθεση ή πώληση με εμπορικό τρόπο των παραπάνω πληροφοριών.

Πρόσβαση

Η πρόσβαση σε τράπεζα πληροφοριών απαιτεί προηγουμένως σύνδεση του ηλεκτρονικού προσωπικού υπολογιστή με τον υπολογιστή της τράπεζας πληροφοριών. Αυτό μπορεί να γίνει με δύο τρόπους είτε τηλεφωνικά είτε μέσω παρόχου δικτύου. Στη πρώτη περίπτωση που είναι ο απλούστερος αλλά και ακριβότερος καλείται ο τηλεφωνικός αριθμός της τράπεζας και πληρώνονται τα υπεραστικά τέλη της σύνδεσης. Στη δεύτερη περίπτωση γίνεται συνδρομητικά με χρήση μόντεμ και μηνιαία πάγια χρέωση, εκτός της εγγραφής.

Κατηγορίες Τραπεζών

Σημαντικότερες κατηγορίες Τραπεζών πληροφοριών όπως καταφαίνονται από την ευρύτητα εφαρμογών είναι:

    Τράπεζες βιβλιογραφικής τεκμηρίωσης
    Τράπεζες αριθμητικών δεδομένων
    Τράπεζες ευρετηρίων και καταλόγων
    Τράπεζες ερευνητικών προγραμμάτων
    Τράπεζες εμπορικών δεδομένων
    Τράπεζες επιχειρηματικών νέων
    Τράπεζες διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας κ.ά.π

Πηγή: Βικιπαίδεια: https://el.wikipedia.org/wiki/Τράπεζα_Πληροφοριών

2/11/19

Save The Cat! The Last Book On Screenwriting That You'll Ever Need!

He's made millions of dollars selling screenplays. Now "one of Hollywood's most successful spec screenwriters" tells all in this fast, funny and candid look inside the movie business. "Save the Cat" is just one of many ironclad rules for making your ideas more marketable and your script more satisfying - and saleable, including:
  • The four elements of every winning logline
  • The seven immutable laws of screenplay physics
  • The 10 genres that every movie ever made can be categorized by - and why they're important to your script
  • Why your Hero must serve your idea
  • Mastering the Beats
  • Creating the "Perfect Beast" by using... The Board
  • How to get back on track with proven rules for script repair
This ultimate insider's guide reveals the secrets that none dare admit, told by a show biz veteran who's proven that you can sell your script if you can save the cat.

25/10/19

Με αφορμή τη Γραμματική της Φαντασίας, Τζάνι Ροντάρι, Από τις Εκδόσεις Έαρ!

Με αφορμή τη Γραμματική της Φαντασίας του Τζάνι Ροντάρι ο οποίος το 1970 βραβεύθηκε με βραβείο Άντερσεν, η μεγαλύτερη διάκριση διεθνώς για συγγραφέα παιδικής λογοτεχνίας. Αν και εργάστηκε πολλά χρόνια ως δάσκαλος, το βιβλίο είναι χρήσιμο ως παιδαγωγικό εργαλείο, ως νόρμα μέσα από την οποία εξηγούνται πολλά πράγματα στη φανταστική λογοτεχνία αλλά και για μελλοντικούς ομότεχνους...!

Συχνά στο σχολείο τα παιδιά καλούνται να επινοήσουν και να γράψουν δικές τους ιστορίες. Για να γράψεις όμως μια ιστορία δεν είναι εύκολη υπόθεση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλοί τρόποι για να βοηθήσουμε τα παιδιά να το καταφέρουν.

O Τζάνι Ροντάρι είναι γνωστός συγγραφέας παιδικών βιβλίων και έργα του έχουν μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες ενώ τα βιβλία του έχουν αγαπηθεί από εκατομμύρια παιδιά σε ολόκληρο τον κόσμο. Ανάμεσα στα βιβλία που έχει γράψει είναι και το κλασικό βιβλίο «Γραμματική της Φαντασίας». Ένα βιβλίο που βοηθά τα παιδιά να ενεργοποιήσουν τη φαντασία τους, να επινοήσουν τις δικές τους ιστορίες, να αναπτύξουν τη δημιουργικότητά τους και αν το θελήσουν κάποτε να γίνουν κι αυτοί σπουδαίοι συγγραφείς. Ένα βιβλίο χρήσιμο που δεν πρέπει να λείπει από τις βιβλιοθήκες των σχολείων ή των σπιτιών μας.

Μερικές τεχνικές, σύμφωνα πάντα με τον συγγραφέα, είναι οι πιο κάτω:

Η πέτρα στη λίμνη

Όταν ρίξουμε μια πέτρα σε μια λίμνη δημιουργούνται ομόκεντροι κύκλοι που κινούνται και εμπλέκουν στην κίνησή τους το νούφαρο, τη βαρκούλα κλπ. Με τον ίδιο τρόπο όταν δώσουμε μια λέξη στα παιδιά, η λέξη αυτή ενεργοποιεί στο μυαλό τους ήχους, εικόνες, σημασίες και όνειρα.

Π.χ. δίνουμε τη λέξη « βαρκάδα» και τους ζητούμε να μας βρουν:

α) λέξεις που αρχίζουν από «β» αλλά δε συνεχίζουν με «α», όπως βέλος, βλέμμα.

β) λέξεις που αρχίζουν από «βα», όπως βάτραχος, βασίλισσα.

γ) λέξεις που ομοιοκαταληκτούν με το –αδα, όπως πορτοκαλάδα, βυσσινάδα.

Η κοκκινοσκουφίτσα σε ελικόπτερο

Δίνουμε στους μαθητές ή στα παιδιά μας ορισμένες λέξεις με τις οποίες πρέπει να επινοήσουν μια ιστορία.

Πέντε λέξεις, για παράδειγμα, είναι στη σειρά και υποβάλλουν την ιστορία της Κοκκινοσκουφίτσας: κοριτσάκι, δάσος, λουλούδια, λύκος, γιαγιά. Η έκτη σπάει τη σειρά: για παράδειγμα «ελικόπτερο».

Άλλο παράδειγμα είναι αυτό με την ιστορία του Τζακ και της φασολιάς: αγόρι, αγελάδα, φασόλια, γίγαντας, κότα, και η έκτη που σπάει τη σειρά : π.χ. «υπολογιστής»

Το φανταστικό διώνυμο.

Διαλέγουμε (π.χ. με κλήρο) δύο διαφορετικές λέξεις (κατά προτίμηση ουσιαστικά) από ένα κείμενο που διαβάσαμε. Ξεχνάμε καθετί που τα συνέδεε με την ιστορία και επιχειρούμε να τα συνδέσουμε με έναν νέο τρόπο, ακόμα κι αν το αποτέλεσμα βγαίνει αλλόκοτο.

Π.χ. τις λέξεις «γάτα» «ψυγείο»

Για να δημιουργήσουμε μια σχέση ανάμεσα στις δύο λέξεις τις συνδέουμε με μια πρόθεση, ένα άρθρο ή ένα επίρρημα.

Η γάτα με το ψυγείο/το ψυγείο της γάτας/η γάτα πάνω στο ψυγείο

Με αυτό τον τρόπο δημιουργούμε διάφορες εικόνες στο μυαλό του παιδιού για να μπορέσει να φτιάξει μια φανταστική ιστορία.

Τι θα συνέβαινε αν…

Διαλέγουμε δύο ουσιαστικά και φτιάχνουμε με αυτά μια ερώτηση και έπειτα τα παιδιά γράφουν μια ιστορία, για παράδειγμα:

Ελέφαντας-αλεύρι

Π.χ. Τι θα συνέβαινε αν ένας ελέφαντας σας χτυπούσε την πόρτα και σας ζητούσε αλεύρι;

Παραμύθια από την ανάποδη

Διαβάζουμε στα παιδιά διάφορα κλασικά παραμύθια όπως τη Χιονάτη και τους εφτά νάνους, την Κοκκινοσκουφίτσα και ύστερα αλλάζουμε τον χαρακτήρα των ηρώων.

Π.χ. Η Χιονάτη είναι κακιά και η μητριά της καλή…

Ο Φράνκο Πασατόρε βάζει τα «Χαρτιά» του στα Παραμύθια

Δίνουμε στα παιδιά τρία αντικείμενα (όχι λέξεις), άσχετα μεταξύ τους: ένα βάζο, μια φούστα, ένα μπαλόνι και τους ζητούμε να σκεφτούν και να γράψουν μια ιστορία.

Ο λόγος που δίνουμε στα παιδιά αντικείμενα αντί λέξεις είναι γιατί μπορούν να τα κοιτάξουν, να τα χρησιμοποιήσουν και να ενεργοποιήσουν ευκολότερα τη φαντασία τους παρά με τις απλές λέξεις.

Ιστορίες για να γελάμε

Για να βοηθήσουμε τα παιδιά να γράψουν αστείες ιστορίες δίνουμε προτάσεις που εμπεριέχουν κάποιο λάθος.

Για παράδειγμα η μαμά μαγειρεύει το φαγητό με το καλώδιο της τηλεόρασης. Θέλει να πάει στη δουλειά της με την ομπρέλα.

Τα παλιά παιχνίδια

Δίνουμε στα παιδιά εφημερίδες και κόβουν τίτλους ειδήσεων. Έπειτα τους βάζουμε σ’ ένα κουτί και τις ανακατεύουμε. Έτσι θα προκύψουν παράλογες, αστείες ειδήσεις.

Το γυάλινο ανθρωπάκι

Βρίσκουμε μαζί με τα παιδιά τα χαρακτηριστικά που έχει το γυαλί: Διάφανο, εύθραυστο, μπορεί να κοπείς με αυτό κτλ. Χρησιμοποιώντας αυτά τα χαρακτηριστικά μπορούν να γράψουν μια ιστορία για το γυάλινο ανθρωπάκι. Με τον ίδιο τρόπο μπορούν να γράψουν για ένα ξύλινο ανθρωπάκι κτλ.

Πηγή: https://ear-books.com/grammatiki-tis-fantasias/

28/8/19

Συλλαβίζοντας την Ευτυχία, Bee Season, Διήγηση

Με τους Ρίτσαρντ Γκιρ, Ζιλιέτ Μπινός
Το Συλλαβίζοντας την Ευτυχία της Myla Goldberg είναι «το πρώτο της μυθιστόρημα στο οποίο η πουριτανική μικροαστική οικογενειακή ζωή γίνεται πρόσφορο έδαφος για κοσμικά ερωτήματα», κριτική από τους Los Angeles Times. «Η αναζήτηση για τον τέλειο κόσμο, για το όραμα του Θεού, λάμπει μέσα από κάθε σελίδα αυτού του υπέροχου βιβλίου, που είναι πλημμυρισμένο τόσο πολύ από συμπόνια και οίκτο για τους γεμάτους ελαττώματα ήρωές του που βρίσκονται σε αναζήτηση… Η Myla Goldberg είναι μία συγγραφέας με σπάνιο ταλέντο.» The Times – Picayune. Δύο κριτικές για το Συλλαβίζοντας την Ευτυχία που συμβαδίζουν  με το απόφθεγμα του Αβραάμ Αμπουλάφια, του βασικότερου εκπροσώπου του Εβραϊκού μυστικισμού και της εκστατικής Kαμπάλα, που είπε ότι «ο κόσμος των γραμμάτων είναι ο αληθινός κόσμος της μακαριότητας». (1240-1292) Παρόλα αυτά το βιβλίο στην πορεία του αποκτάει δραματική εξέλιξη η οποία γεννάει ερωτήματα για τον τίτλο του, συλλαβίζοντας την ευτυχία. Το Συλλαβίζοντας την Ευτυχία μεταφέρθηκε στον κινηματογράφο με τους Richard Gere, Juliette Binoche. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.
Ο Σαούλ Νάουμαν είναι πρωτοψάλτης στην Εβραϊκή συναγωγή και είναι παντρεμένος με τη Μίριαμ, η οποία «μοιάζει» απορροφημένη από τη δικηγορική της καριέρα. Έχουν δύο παιδιά, τον Ααρών και την Ελάιζα. Η Ελάιζα πηγαίνει στο δημοτικό και ο αδελφός της είναι λίγα χρόνια μεγαλύτερός της. Αν και είναι κακή, αρχικά, μαθήτρια σύντομα ανακαλύπτει το ταλέντο της στην ορθογραφία και τις λέξεις. Ένας διαγωνισμός ορθογραφίας που ονομάζεται Spelling Bee θα γίνει η αιτία ώστε η Ελάιζα να ανακαλύψει τον πραγματικό της εαυτό. Ενώ ο διαγωνισμός αυτός φαίνεται πως θα επιβεβαιώσει για άλλη μία φορά τη μετριότητά της, η Ελάιζα κάνει την έκπληξη, κερδίζει. Κερδίζει μάλιστα και στην αρχή αλλά και στον περιφερειακό, γεωγραφικά, διαγωνισμό που της ανοίγει την πόρτα για τον Εθνικό διαγωνισμό ορθογραφίας. Αυτή η αναπάντεχη επιτυχία γίνεται η αιτία ώστε η οικογένειά της να πέσει μέσα σε μία δίνη αλλαγών.
Εξαρχής, η Μίριαμ και ο Σαούλ φαίνονται απομακρυσμένοι. Η Μίριαμ δεν έχει πάει ούτε μία φορά το Σαούλ στο γραφείο της να εξοικειωθεί με τη δουλειά της, ο δε Σαούλ φαίνεται απορροφημένος από τους δερματόδετους τόμους, την Τορά, τον Αμπουλάφια αλλά και το ρόλο του ως πρωτοψάλτη. Παρακολουθούμε σκηνές στις οποίες η οικογένεια συμμετέχει στις συναγωγές. Ο Ααρών δείχνει αρχικά ενδιαφέρον για τα μαθήματα κιθάρας, με τη βοήθεια του πατέρα του, όμως σύντομα η επιτυχία της Ελάιζα θα αντικαταστήσει τον Ααρών στα μάτια του Σαούλ. Ο Ααρών αρχικά θέλει να πάρει τη θέση του πατέρα του. Θέλει να γίνει ραβίνος. Εμπνευσμένος ο Σαούλ από την Τορά, τον Εβραϊκό μυστικισμό, το Τίκουμ Όλαμ ή αλλιώς η επισκευή του κόσμου, τον Αμπουλάφια, αποφασίζει να αρχίσει να εκπαιδεύει την Ελάιζα για τον τελικό. Της λέει μάλιστα αργότερα πως δεν έχει καμία σημασία αν κερδίσει την πρώτη φορά, γιατί απλά υπάρχει και δεύτερη. Ο Σαούλ φαίνεται απορροφημένος από τις λέξεις και τα γράμματα. Το πιστεύει μάλιστα τόσο βαθιά, που όταν ο Ααρών γίνεται τόπι στο ξύλο από τους συμμαθητές του, τον φέρνει στο γραφείο για να τον σαγηνέψει με τα βιβλία. Είσαι καλύτερος από αυτούς Ααρών, του λέει. Έχεις κάτι που αυτοί δεν έχουν και το ξέρουν καλά, αυτό τους τρελαίνει. Με ένα δυναμικό, που αποδεικνύεται αργότερα πως δεν μπορούν όλοι να διαχειριστούν ο Σαούλ θέλει να μοιραστεί τις ιδέες του με το γιο του λέγοντάς του: Αυτό που κάνουμε εμείς εδώ ακυρώνει εις διπλούν αυτό που κάνουν οι άλλοι εκεί έξω.
Ο Σαούλ αγοράζει ένα λεξικό και αρχίζει να αφιερώνει ώρες ατελείωτες με την Ελάιζα στο γραφείο του. Οι επαφές με τη Μίριαμ είναι σπάνιες, βλέπονται απλά το βράδυ και σιγά σιγά αρχίζει να μειώνεται και η ερωτική τους επιθυμία. Παρόλα αυτά, η Ελάιζα σύντομα και με τις παρακινήσεις του Σαούλ αποφασίζει να εμβαθύνει περισσότερο στις λέξεις και να αναπτύξει διαστάσεις που δεν εξαρτώνται από τον διαγωνισμό ορθογραφίας. Δεν της είναι απαραίτητος όπως σκέφτεται. Αν και την πρώτη φορά αποτυγχάνει στον τελικό, μαζί με τον πατέρα της είναι αποφασισμένοι να πλησιάσουν το όραμά του Θεού. Και τι σημαίνει αυτό; Ο Σαούλ αποφασίζει να αποκαλύψει τα πάντα στην Ελάιζα για τον Αμπουλάφια και τον τρόπο σκέψης του. 


Το 1280 ένας Εβραίος μυστικιστής ονόματι Αβραάμ Αμπουλάφια, γράφει ένα βιβλίο με τίτλο Χαϊά Όλαμ Α Μπα που σημαίνει «Η Ζωή του Μέλλοντος Κόσμου. Σε αυτό διευκρινίζεται πως η υπέρβαση του αισθητού κόσμου είναι η ίδια η γλώσσα. Η δημιουργία γίνεται μέσω των λέξεων, μία σειρά από «Ο Κύριος Είπε». Το θεμέλιο της γλώσσας είναι τα γράμματα. Ο Αμπουλάφια πίστευε ότι με το να επικεντρώνεται στα γράμματα, το μυαλό θα μπορούσε να απελευθερωθεί από τα δεσμά του για να επικοινωνήσει με μία ύπαρξη μεγαλύτερη από αυτό, αυτό που ο ίδιος ονόμαζε σίφα, εισροή. Η Ελάιζα αρχίζει να μαθαίνει για όλες τις δυνατές μαθηματικές μεταθέσεις των γραμμάτων των λέξεων έχοντας την αποκλειστικότητα του χρόνου του πατέρα της. Ο δε Ααρών που κάποτε ήθελε να μοιάσει στον Σαούλ αρχίζει και διαβάζει βιβλία για τις Ανατολικές Θρησκείες εξερευνώντας άλλα δόγματα και κάνοντας κριτική στον Χριστιανισμό και την επίγεια δοκιμασία για την κόλαση ή τον παράδεισο, παρομοιάζοντάς τον με ηλεκτρονικό παιχνίδι. Προχωρήστε στο επόμενο επίπεδο… Ο Ααρών αρχίζει και εξερευνά άλλες θρησκείες διαμορφώνοντας πλήρη αρνητικότητα για τον πατέρα του.
Αν και η λαχτάρα ενός νεαρού παιδιού, της Ελάιζα, για επαίνους και αποδοχή φαίνεται να γίνεται το επίκεντρο που μονοπωλεί της σελίδες του βιβλίου, σύντομα η εξέλιξη είναι δραματική. Η Ελάιζα αν και έχει το τέλειο κίνητρο ώστε να πάρει τον έλεγχο της τάξης της με άριστα, να αγαπήσει το σχολείο και να προοδεύσει στο μέλλον χωρίς να χρειάζεται ένα διαγωνισμό, η Μίριαμ σύντομα δείχνει την αλλοπρόσαλλη πλευρά της, μαζί με τον Ααρών που φαίνεται να προσηλυτίζεται στον Κρίσνα, το άλλο όνομα του Θεού. Τα βασικά στοιχεία της Μίριαμ στα οποία στηρίχτηκε η οικογένεια αποδεικνύονται ψέματα. Η Μίριαμ έχει σταματήσει τη δικηγορία εδώ και δέκα χρόνια και το όνομα του Σαούλ έχει προστεθεί σε ένα καταπίστευμα των γονιών της, με το οποίο μπορούσε να πληρώνει τους λογαριασμούς τους οποίους ο Σαούλ νόμιζε ότι πλήρωνε με τη δουλειά της. Η Μίριαμ επίσης κλέβει σπίτια τα αντικείμενα των οποίων τοποθετεί σε ένα ξεχωριστό διαμέρισμα που νοικιάζει ονομάζοντας το χώρο καλειδοσκόπιο.
Αφού συλληφθεί από την αστυνομία, της απαγγελθούν κατηγορίες και κλειστεί σε ψυχιατρείο, ο Σαούλ ενημερώνεται πέφτοντας από τα σύννεφα. Ο αναγνώστης δε αναρωτιέται. Δέκα χρόνια δεν υπήρξε ο παραμικρός έλεγχος; Ένα φαγητό με συναδέλφους, επαγγελματικές συζητήσεις ή κάποια επίσκεψη στο γραφείο; Ο Σαούλ ήταν αφιερωμένος στα βιβλία του, την συναγωγή και το Θεό. Δεν θέλησε ούτε μία στιγμή να ελέγξει τα της Μίριαμ και του οίκου του και αυτό είχε ως αποτέλεσμα να εξαπατηθεί. Αν και αυτή είναι η δική του ευθύνη το βιβλίο μας φέρνει αντιμέτωπους με μία οικογένεια στην οποία, δυστυχώς ο καθένας ακολουθεί δικό του δρόμο, μπορώντας όμως να συγκρίνουμε τις πορείες τους.
Και η Μίριαμ και ο Ααρών λειτουργούν σε λάθος παρονομαστή, σε αντίθεση με την Ελάιζα η οποία μέσω της οικογενειακής θαλπωρής και της μελέτης, εξελίσσεται ραγδαία. Δεν λείπουν μάλιστα και οι φαντασιώσεις που έχει χάρη σε πιθανή μελλοντική επιτυχία! Θα υπάρχουν συνεντεύξεις στην τηλεόραση, διακανονισμοί για να μιλήσει, ένα ταξίδι στο Λευκό Οίκο… Θα βομβαρδίζεται με ερωτήσεις από όλες τις μεριές του κόσμου, θα την καλούν να επιλύει διαμάχες, να επινοεί θεραπείες, να καταπολεμήσει την πείνα όπως επίσης αν ο Πρόεδρος της ζητήσει να φτιάξει ένα όπλο εναντίον των Ρώσων, εκείνη θα αρνηθεί. Θα χρησιμοποιεί τις δυνάμεις της μόνο για καλό! Ο Ααρών από την άλλη πλευρά και χάρη στην επικείμενη ενηλικίωσή του αλλά και το ενδιαφέρον του για τον Κρίσνα έρχεται σε πλήρη ρήξη με τον πατέρα του. Ο Σαούλ τολμάει και αναφέρει στα παιδιά του, μία μέρα πριν το διαγωνισμό την πραγματική ταυτότητα της Μίριαμ και ο οποίος δέχεται χαστούκι από τον γιο του. Ο Σαούλ την επομένη, φοβούμενος ότι η οικογένειά του θα διαλυθεί τελείως λέει στα παιδιά του πως είπε κάποια πράγματα τα οποία δεν εννοούσε ώστε η Ελάιζα να προχωρήσει με το διαγωνισμό ορθογραφίας.
Αν και χάνει το διαγωνισμό απαγγέλλοντας τη λέξη χειροτεχνία με ε ι στο τέλος, ελληνική μετάφραση βέβαια, τελικά αποδεικνύεται πως και αυτή και ο Σαούλ, φορώντας πραγματικά μεγάλα καπέλα με κίνητρο την επίτευξη των στόχων τους, έχουν αποκτήσει τη μαγιά για να ξεχωρίζουν ακόμα και αν όλα γύρω τους φαίνεται να καταρρέουν. Αν και ο κόσμος των γραμμάτων του Αμπουλάφια δεν αρχίζει και τελειώνει στην αντίληψη, την ιδιοσυγκρασία και το χαρακτήρα του Σαούλ μιας και υπάρχει απάτη και ψέμα στον κόσμο μας, τελικά ναι, ο κόσμος των γραμμάτων είναι ο αληθινός κόσμος της μακαριότητας!

21/6/19

Imagining my networking activities portraying The Words of Emily Logan

Let me give you the book summary of my forthcoming book publication, The Words of Emily Logan.

During their teenage years at high school, Joel and Emily fall in love.
But the two young people’s relationship will be tested, as they’re driven to different paths by following their educational and artistic pursuits.
At the age of thirty two, Joel and his family will be tested at all possible levels. His father is at the hospital, Joel is unemployed and family relationships are at risk.
At Christmas parties with mutual friends, Joel and Emily find each other again. Caught up in a stream of memories and words, Emily is caring, interested, helpful, understanding and loving towards Joel. In the end, it is proved that destiny has a way of catching up with the man and changing his way of thinking.


Staying tuned to find out all about the book and get a taste of its excerpts, these days I try to rather fantasize its social networking campaign through different channels, individuals and creative initiatives. So, what about it? As a new writer I am willing to engage to creating diversified articles, getting book reviews, exploring the possibility of video and podcasts, applying to get approved to exhibit Apple Badges at my websites, displaying nice Facebook Banners related with the activated book markets, promoting myself to film, TV and theater network well known as Stage 32 and finally, declare creative presence at numerous social networks such as ProBoards, Blogger, LinkedIn, Facebook and Twitter. As a writer, I believe creative continuity is important. Have a great day!